Etiketter

advent (39) baby (246) boks (192) bordkort (68) bryllup (159) bursdag (665) dåp (145) farsdag (25) flaske (309) freebie (2) gaveposer (250) give away (7) innpakning (44) invitasjon (8) jul (873) julekule (251) kalender (46) kondolanse (61) konfirmasjon (663) kopp (347) Kort (1783) kreative tips (98) krus (338) lys (81) Marianne Design (545) morsdag (24) motiver for salg (57) navnefest (2) oppbevaring (10) oppskrifter (17) Papirdesign (803) Personlig gave (778) påske (39) Scrapbooking LO (42) Scrappelyst (1016) sjokolade (120) smågaver (1467) stemplene mine (50) tag (192) takkekort (3) tutorial (111)

tirsdag 7. februar 2017

Konfirmasjonskort med pengelomme

Kan også sees hos Scrappelyst

Konfirmasjonskort er så koselig å lage. Der kan man leke med farger, stiler og stemninger. 


Her har jeg laget et som heller mot det romantiske, men som også har noe litt lekent over seg synes jeg. 


Utgangspunktet er en brun papirpose, som jeg har grunnet med Marabu Chalky-Chic – 148 Lagoon. Dette er en matt kalkmaling opprinnelig beregnet på til interiør og møbler. Jeg synes den er utmerket på papirprosjekter også. Den tørker veldig raskt og gir en behagelig silkematt overflate, og blir ikke stiv og sprø på papiret. 

Sammen med fargen lagoon som her er turkis, har jeg brukt samme type kalkmaling i fargen140 Grey Blue, for å tone litt ned. Har også dabbet kortet mitt hist og pist med Snø effekt. Som er en hvit maling med grove korn, for litt dimensjon. 


Alle mønsterarkene jeg har brukt er fra Studiolight. Ark fra diverse av deres 6"6" papirblokker. Disse går jeg aldri lei av. Kjære konfirmant-teksten er stanset ut med nydelig dies fra Papirdesign. Alle andre dies på dette kortet er av ukjent merke, handlet via Ebay. 

Blomster fra blant andre I am Roses. Glitrende blingperler fra Marianne Design


jeg har enkelt laget en pengelomme på tagen inni kortet, ved å bruke en avlang kartongbit som jeg bretter opp til en lomme i underkant. Her har jeg limt en sommerfugl-diecut for å pynte lommen litt ekstra. 

Stempelteksten utenpå lommen er fra Staz. 


Produkter fra Studiolight, Marabu og Staz distribueres i Norge via Global Hobby og Kunst.

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...